13 Jul 2007

Early Influences

Posted by PF at 7:30 ...

When I mentioned recently the photographers Robert Lebeck and Dirk Reinartz, both worked for the German Stern magazine, I started to think about my photographic roots.

When I was a child I was used to leaf through old issues of the Stern magazine. After the adults had read the magazines, I was allowed to play around with them. I didn’t care for the articles, but I cared for the photos. I did not knew the photographers, I even did not knew a thing about photography, – but the images were magic to me and the photographers were nameless, god-like wizards.

Very much later, when I already switched from Marvel comics to real books, I discovered, one after another, three photo books in the public library of my hometown: Weegees “New York”, Anders Petersens “Cafe Lehmitz” and Jürgen Baldigas “Bambule”. All three books touched me in my heart and taught me that photography can be emotional and poetical far beyond my imagination.

Thank you all.

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2 Response

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    jörg

    via website

    14 Sep 2007

    Werde niemals vergessen, einmal Lebeck “über die Schultern geguckt” zu haben. Es war eine Doku, die vor vielen Jahren im TV gezeigt wurde. Die drei oder vier wichtigsten Reportagefotografen Deutschlands. Darunter Lebeck, Moses, Höpker.
    Lebeck hatte einen Job für “Stern” zu machen. Eine Vernissage – glaube ich. Überall standen zig Kollegen mit zwei, drei oder vier Bodies und dicken Tüten um den Hals baumeln. Lebeck ohne Fototasche. Nur eine F 90X, ein 28er und Blitz. Anscheinend völlig gelassen ging er durch die Räume und machte seine Bilder. Dabei plauderte er hier und dort, trank ein Glas Sekt. Gelassen.

    Viele Grüße,
    jörg

    ps: sehr gut Dein Blog, wenn ich auch noch nicht alles durchforstet habe…

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    axel

    via website

    03 Nov 2007

    @jörg

    ich hatte mal auf einer veranstaltung in frankfurt vor etlichen jahren die gelegenheit herrn lebeck begegnen zu dürfen und muss sagen das du absolut recht hast.
    ein ruhiger, sympathischer mann (der allerdings natürlich wie alle guten fotografen immer mit mindestens einem viertel auge woanders war) und ein absoluter Gegensatz zu dem damals schon in ansätzen erkennbaren Typus des heutigen digitalen , fast wahllosen Pixeljägers.

    schade um die dinosaurier :-)
    gruss axel